FRAMING JOHN DELOREAN - ON VOD www.framingjohndeloreanfilm.com

Search:

Type: Posts; User: Col Bennett

Page 1 of 8 1 2 3 4

Search: Search took 0.01 seconds.

  1. [Wanted] A quick update on this. The hood sold to the OP...

    A quick update on this. The hood sold to the OP in this thread. He travelled up from Orange County in Feb 2020 to collect it from me in the Bay Area. Thanks for all of the interest.
  2. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Ah, "California" and "SMOG". Two dreaded words...

    Ah, "California" and "SMOG". Two dreaded words depending on where you live in America. :umm:

    My last ever smog test is done. The anxiety attack is over forever as my car will be traveling with me...
  3. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Cheers Michael. That means a lot. Yeah, it's one...

    Cheers Michael. That means a lot. Yeah, it's one heck of a mind-numbing job. I instantly regretted starting it - but now that it's done, I'm glad I did - although I did consider selling the car at...
  4. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Cheers Jon. Really appreciate that mate. Yeah,...

    Cheers Jon. Really appreciate that mate. Yeah, it's been bugging me for a while and it was finally time to take it on. Definitely one of the most laborious and mind-numbing jobs yet, but it's always...
  5. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Better than when it left the factory in 1981. Two...

    Better than when it left the factory in 1981. Two months of meticulous refinishing work on my DeLorean door hinge/torsion bar area.

    The last photo shows how it looked when it left the factory,...
  6. Replies
    16
    Views
    1,989

    I reinforced my center console flaps to stop them...

    I reinforced my center console flaps to stop them from flaring out a bit more than Iíd like - especially on the passenger side. Itís a nice invisible (when installed) modification that doesnít take...
  7. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Cheers guys. That means a lot. It's probably my...

    Cheers guys. That means a lot. It's probably my art school training, but's all in the prep-work. Weeks and weeks and weeks and weeks of perfecting and refining to get the surfaces as nice as possible...
  8. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] 10 weeks ago I started the most intense and...

    10 weeks ago I started the most intense and laborious refinement jobs on my car yet.

    The messy factory sealant around the door hinges and roof box area has bugged me for years and it was finally...
  9. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Haha! Thanks, but I think I'm covered there....

    Haha!


    Thanks, but I think I'm covered there. It's always exciting to stumble upon these cool part stashes.


    A bit of both. I recently bought a parts stash specifically for a few rare items,...
  10. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Tidied up my garage and NOS parts inventory today...

    Tidied up my garage and NOS parts inventory today and realized it's starting to look like a small DMC franchise. :hihi:

    http://content.colinbennett.com/dmc/2020-07-01_parts_collection_01.jpg
    ...
  11. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Thank you! Thanks! - and yes, spot on....

    Thank you!


    Thanks! - and yes, spot on. That's how it's done.

    Oh, and maybe this is the article you were thinking ofÖ...
  12. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Totally. It's one of those things that once you...

    Totally. It's one of those things that once you see it returned to its original look, there's no going back. It looks and feels great. It's so nice to have a sense of squishiness to the panels. Feels...
  13. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] They did. As far as I can tell, most door...

    They did.

    As far as I can tell, most door panels these days will look totally flat because the foam will have disintegrated into black powder over the past 39 years. If yours haven't, try pressing...
  14. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] My original door panels looked great, but the...

    My original door panels looked great, but the backing boards were totally busted at the fir-tree holes so I decided to buy a set of new NOS panels a few years ago. As Iím sure you all know by now,...
  15. Replies
    15
    Views
    1,619

    [General] Amazing! Thoroughly enjoyed it!

    Amazing! Thoroughly enjoyed it!
  16. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Haha. Nope, it's the manual pedal box bracket...

    Haha. Nope, it's the manual pedal box bracket that sits on top of the fiberglass under the dash. Part #5 from this diagram.

    http://content.colinbennett.com/dmc/2020-05-23_pedal_box.jpg
  17. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Thanks for the recommendation. I do want to keep...

    Thanks for the recommendation. I do want to keep my car as original as possible - but this might be a nice upgrade.



    Nice one!
  18. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] :fancy: Nice one Maor. Have fun and enjoy...

    :fancy:


    Nice one Maor. Have fun and enjoy the feeling when it's all done.
  19. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] That's very kind. Thanks so much! Really...

    That's very kind. Thanks so much! Really appreciate it.

    Glad to report my hands are fully intact after a deep detail of my knife-like driver door. Yep, detailed to within an inch of its life....
  20. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] :cheers1: Haha!

    :cheers1: Haha!
  21. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Started my deep interior detail yesterday. It...

    Started my deep interior detail yesterday.

    It all starts with the dark bits no one ever sees. Everything - and I mean everything - gets detailed down to the harness and electrical connectors. Yes,...
  22. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] That's very kind Michael. :cheers:

    That's very kind Michael. :cheers:
  23. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Thanks Dave. Good catch. Yeah it hangs a little...

    Thanks Dave. Good catch. Yeah it hangs a little low. Rob Grady adjusted it for me a while ago, but it's possibly slipped down over the years. Gonna dig into it again.



    Not at all. My car has...
  24. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] A few shots of my messy garage and toilet paper...

    A few shots of my messy garage and toilet paper collection - oh, and a few quick snaps of the underside of my pride and joy after detailing her today. Thereís a couple of minor things to perfect...
  25. Replies
    8,671
    Views
    1,820,018

    [General] Part A1000020 - still in its original shipping...

    Part A1000020 - still in its original shipping box from 1981. After three years of searching, I finally tracked down one of my most wanted NOS parts - a gorgeous set of original mats.

    The seller...
Results 1 to 25 of 199
Page 1 of 8 1 2 3 4